torsdag, oktober 04, 2007

Genesis

Så har ännu en blogg trätt in i den redan övermättade bloggosfären. Varför, kan man kanske fråga sig. Vad är det för kuf som inkräktar på min tid och bandbredd?

En kort introduktion: Jag är en svenskfödd, USA-uppväxt och åter-svenskifierad man som just nu håller på att avsluta min tid som doktorand på Högskolan i Kalmar. Mitt forskningsområde är biomedicinsk vetenskap, närmare bestämt immunologi, ännu närmare bestämt komplementsystemet. Jag är i skrivande stund 27 år, och bor med min fästmö och tre katter i en lägenhet i Kalmar.

Mina intressen kan du se i min profil, så dem tänker jag inte lista här. Jag kan nämna att denna blogg kommer att handla om lite allt möjligt. Jag har ingen specifik målgrupp, egentligen. Den enda person jag skriver för är mig själv.

So there you have it. Take it or leave it.

Inga kommentarer: