fredag, oktober 26, 2007

Metroid Prime 3

Igår fick jag hem ett av mina mest efterlängtade spel till Wii, nämligen Metroid Prime 3: Corruption. Metroid är en riktig älsklingsserie för mig, och har varit det ända sen NES-tiden, så det här spelet är verkligen något jag sett fram emot.

Prime 3 följer i samma spår som sina föregångare på Gamecube i stil och utförande. Det ska dock vara en del väsentliga ändringar, som mer interaktion med andra karaktärer, när tidigare spel har fokuserat på ensamhet. Detta har gett märkliga effekter i vissa recensioner; spelet har fått 5/5 eller 9/10 på många håll, men de som gett spelet 4 eller 8 har gjort så av en av två anledningar:

A) Spelet är för likt föregångarna.

B) Spelet är för olikt föregångarna.

Lite simplifierat kanske, men det är i princip kontentan. Nu är jag inte en sån som slaviskt följer recensioner när det gäller spelinköp (även om jag läser dem för att få en någolunda uppfattning om hur spelet är) men jag tyckte att det var lite roligt hur det kan bli.

Inga kommentarer: