fredag, november 30, 2007

Fram och tillbaka

Så var man tillbaka från Uppsala, där jag höll min provdisputation. Det gick bra, och jag fick många vettiga förslag och frågor. Tågresorna var lite sega, men samtidigt kan det ibland vara trevligt med tågresor. Exempelvis när vi åkte upp: strax efter Alvesta hade hela landskapet förvandlats till ett vykortsliknande vinterlandskap, med snö i träden och ostörda vita täcken på marken. Mysigt värre.

Nästa vecka är det dags för resa igen, då jag och fästmön ska till Stockholm för Final Fantasy: Distant Worlds. Vi har även biljetter till "Meet and Greet" där vi får skaka hand med den store Uematsu själv. Det var nära att vi inte fick dem biljetterna då Ticnet hade klantat till min beställning, men det visade sig att de faktiskt lyckades ställa det till rätta.

Innan dess är det dock första advent, som ska avnjutas i Tvärskog med svärfamiljen. Då ska Årets Glögg avsmakas. Hoppas det blir lika gott som det har varit dem senaste åren.

Inga kommentarer: