måndag, december 31, 2007

Gott nytt urk

Sitter här med en extremt jobbig förkylning som jag haft sen den 27:e. Feber, hosta och slem har avlöst varandra och just nu känns mitt huvud lite som ett vätskefyllt bowlingklot på en halmstock.

Men! Det är ändå nyårsafton idag, så lite gott humör får man väl försöka snyta fram. Jag ska väl vara glad att jag åtminstone fick vara frisk över julen. Och värre än en förkylning kan det ha varit. Jag klarar mig rätt bra bara jag fyller mig själv med diverse farmakologiska hjälpmedel.

Så hur summerar jag då 2007? Ett rätt händelserikt år för min del. En doktorsexamen, en förlovning samt en ny katt hör till årets bedrifter. Den här bloggen fick också sin födelse. Men i övrigt har det mest bara varit ännu ett år att föra in i protokollet. Åren bara rusar förbi nuförtiden och rätt vad det är så står vi ute på gräsmattan och småhuttrar med bubbelvin in näven och ooo-ar över fyrverkerier ännu en gång. Vart tar tiden vägen egentligen?

Hur blir 2008 då? Svårt att säga, men det lär nog bli intressant. För min del gäller det att hitta arbete, och det blir spännande att se vart det för mig. Läget i omvärlden lär bli händelserikt också: val i USA, OS i Kina och situationen i Pakistan, bland annat.

Det här året kan bli en rysare!

Inga kommentarer: