måndag, januari 28, 2008

Slött

Tänkte att det kan vara bra att damma av bloggen då och då, även om jag inte skriver nära så mycket som jag tycker att jag borde. Det är helt otroligt vad lite det blir gjort när man inte har ett arbete att gå till varje dag.

Jobbsökandet knallar dock på. Jag väntar fortfarande på svar från ett halvdussin olika arbetsgivare runt om i landet (Stockholm, Linköping, Halmstad etc.). Vi får se vad utfallet blir. Behovet att flytta börjar i vilket fall kännas som ett alltmer nödvändigt ont; man har ju blivit rätt van vid Kalmar efter att ha bott här i 12 år. Det är f ö det längsta jag någonsin bott i en och samma kommun.

Fick idag besked om att mitt senaste inskickade pek, Hirudin versus heparin for use in whole blood in vitro biocompatibility models, accepterats av Journal of Biomedical Materials Research med dem rättningar som gjordes, så det är i alla fall klart. Jag har även upptäckt att den artikel jag skickade in tidigare dykt upp på Pubmed, även om den inte hamnat i fysiskt tryck än.

Jag och fästmön har f ö tänkt att den här tiden då vi ändå inte har något bättre för oss kunde utnyttjas med att ta körlektioner. Körkort är en sån där bra-att-ha grej som bara aldrig blivit av. Nu har vi ju båda tid för det. Vi får se hur det går också.

Inga kommentarer: