söndag, februari 17, 2008

Melodifestival del den andra

Hoppsan. Carola gick visst inte till final. Inte direkt, i alla fall. Jag kan bara säga att jag är småimponerad över svenska folkets musiksmak den här gången. Fast ändå måste jag säga att i år så tyckte jag att Carola var rätt okej nu när hon var med Andreas Johnson. En lite småtrevlig låt sådär. Mycket bättre än den där Skenhelighet eller vad det nu hette för två år sen. Det kan visserligen bero på att resten av deltagarna igår kväll, förutom Sanna och härliga Scissor Si- ähjagmenar Bröderna Rongedal, var totalt usla. Sällan har jag hört en sådan samling talanglöshet som i första halvan av programmet igår. Ola kunde knappt hålla en ton, The Nicole brölade som en utländsk affärskvinna på karaoke, och Lindh och Schöld mesade fram sina låtar med den där hesa monotona dyngrösten som visst blivit så populär bland manliga sångare nuförtiden. Sen har vi förstås Andra Generationen, som var kvällens obligatoriska tramslåt, men som denna gång inte ens belönades med en Andra Chansen-biljett.

Bra jobbat, Sverige! Jag hoppas bara att denna oförutsedda kvalitetshöjningen i opinionen fortsätter ända till final.

Inga kommentarer: