onsdag, mars 19, 2008

Några sista saker

Det här blir sista inlägget om Schlager fram tills Eurovision i maj. Jag ville bara nämna den här intressanta artikeln som dök upp på Aftonbladet strax efter finalen. Det verkar som om videoklippen med bidragen som juryn fick kolla på var av lite varierande kvalitet. Perellis framförande var perfekt, men Sannas och Fridas inslag var tagna från "sämre" framföranden när dem tappade texten. Hur är det egentligen med ärligheten på SVT? Är det inte dags att avskaffa jurysystemet helt och hållet?

Och så en sista grej. Som de flesta nog kunde gissa när de såg filmen var jag lite sarkastisk i mitt tidigare inlägg om Irlands bidrag. På sistone har jag även fått höra Finlands bidrag, som återigen går i hårdrockens anda (bra att de håller sig till det de är bra på). Den här låten gillar jag på riktigt, men jag tvivlar på att den kan vinna då den är mer "renodlad" hårdrock utan gimmicks. Hoppas bara de översätter den inför Eurovision, för hårdrock på finska låter lite knäppt.

Inga kommentarer: