fredag, augusti 22, 2008

Return of the Flum

Så var det återigen dags för lite hederligt fredagsflum. Vad för smaskig fyllning hittar vi i denna veckans vårrullar?

Reklamation för för mycket repriser
Nån gubbe i Trelleborg försökte viss kräva tillbaka sina radiolicenspengar eftersom SVT visade för många repriser. Bra idé, tycker jag. Själv skulle jag vilja kräva tillbaka pengarna eftersom SVT mest sänder skräp till att börja med. Men tji fick han. Man kan ju fråga sig vad SVT spenderar sina utpressade miljoner på egentligen när de fyller ut nästan hela sommaren med repriser. Javisst ja...

Kejsarkanalens nya kläder
Det verkar som om SVT blåst en för utomstående okänd summa pengar på nya logotyper. Fantasifullt, måste jag säga. Det måste vara trevligt att vara grafisk konsult, och kunna ta antagligen flera miljoner i betalt för att ta fram nya logotyper på 5 minuter medan man sitter på dass. Så ser det ut i alla fall. Har man inget innehåll så försöker man skapa en intressant förpackning, och till och med det misslyckas de med.

EU-bidrag används till cannabisodlingar
Se där! Äntligen används EU-bidragen till nåt vettigt! (Ba-dum-tisch!)

Militärplan havererar efter fågelkrock
Det är förtroendeingivande att ett av militärens flyglan kan förstöras av en kråka. Strunta i modern krigsföringsteknologi, satsa på tränade duvor i stället!

MI5 vill rekrytera homosexuella
Tydligen vill Storbritannien att det ska finnas fler gayspioner i deras underrättelsetjänst. En lovvärd satsning, antar jag, men jag kan inte låta bli att få en sammanblandning av Spooks och Queer Eye i huvudet...

Jag lämnar er med den tankebilden. Trevlig helg!

Inga kommentarer: