tisdag, september 23, 2008

Resdag

Åkte igår till Jönköping för en jobbintervju till en tjänst som forskningshandläggare på högskolan där. Jag tyckte att det gick rätt bra, i synnerhet för att vara min första riktiga jobbintervju. Tjejen som jag pratade med på Proffice (det är dem som har hand om rekryteringen) var väldigt trevlig och verkade positiv till det jag hade att säga, fast man vet aldrig vad de egentligen tycker. Jag får se längre fram om jag går vidare till nästa steg i rekryteringsprocessen. Proffice är f ö det bemanningsföretag som jag haft störst positiv erfarenhet av under mitt jobbsökande, så det kan jag rekommendera.

Jönköping är en ganska trevlig stad, belägen som den är på Vätterns kant. Folket verkar trevligt och staden inbjudande. Egentligen ogillar jag idén att behöva flytta från Kalmar, men det finns inte direkt gott om arbetstillfällen för mig här. Vi får se vad som händer i framtiden. Vem vet? Nu när det blivit ett slags genombrott kanske allt kommer på en gång...

I övrigt måste jag säga att det fungerade osedvanligt bra med tågresan igår, trots två byten i vardera riktning. Verkar som om SJs tåg faktiskt kan ta sig från en plats till en annan inom rimlig tid när de anstränger sig.

Inga kommentarer: