onsdag, december 31, 2008

Nyår och kräksjuka

Nej, det är inte en ny Stefan och Krister-buskis. Nu i mellandagarna lyckades jag dra på mig en släng av kräksjuka, som jag sedan generöst gav till min fästmö. (Förlåt!) Jag ska väl ändå skatta mig lycklig att virusjäveln lyckades missa både själva julfirandet och nyår.

Nyår ja. 2008 har flugit förbi som en vilsen vindpust för mig. Något jobb har det inte blivit och för det mesta var året ganska så värdelöst för min del. Det kanske behövdes ett sabbatsår, i och för sig, och körkort har jag ändå kommit en bra bit på väg mot, så helt bortkastat har det inte varit.

Men nu är det dags att lämna detta år med dess presidentval och finanskris bakom sig. Jag tror knappast att det rent tekniskt blir lättare i år att få något jobb, för någon, men jag har börjat inse att det där med att hitta ett jobb i det här landet beror mer på tur än någonting annat.

And I feel lucky in 2009.

Gott nytt år!

Inga kommentarer: