söndag, maj 15, 2011

Jaaa!

Ungefär så var vår (jag, frugan och 3 kompisar) reaktion ikväll efter resultaten i Eurovision var färdiga. Inte för att Azerbajdzjan vann; den låten tyckte vi bara var sådär. Nä, det var för att Sverige inte vann. Vi tyckte nämligen alla att Sveriges låt i år var så otroligt banal och dåligt framförd att vinst hade känts som en skam. Lyckligtvis blev det ingen vinst för pojkspolingen. Tack och lov för det.

För de som är intresserade, såg vår topplista ut så här (summan av våra poäng):

1. Serbien (46 poäng)
2. Frankrike (44 poäng)
3. Rumänien (41 poäng)
4. Italien (40 poäng)
5. Ungern (39 poäng)

För mig personligen var det Moldavien, Frankrike och Finland som låg i topp, och en hel del andra som jag fann rätt trevliga. Att ingen av de vann gör inte så mycket; jag kan lyssna på dem allt jag vill ändå. :)

5 kommentarer:

Basse sa...

Jag skrev på Twitter under gårdagskvällen att om Serbiens låt haft en engelsk text så hade det blivit en jättehit.

Sångerskans engelska kanske är för knackig för det. Men är de smarta så spelar de in en engelsk studioversion (mycket lättare att få till det då än live).

Basse sa...

Gah! Bara för det så fanns det redan en engelsk version. Varför körde de inte den?!

Bex sa...

Jaa du. Nationsstolthet? Undrar ändå hur stor skillnad det hade gjort. Lite högre hade den kanske placerat, men hur många röstar på en låt för texten?

Basse sa...

Misslyckad nationalism skulle jag kalla det.

Tror faktiskt förståelsen av en text gör en hel del. Det har ju bara hänt 2 ggr på 13 år att en icke-engelsk låt vunnit. Å andra sidan var det just Serbien som lyckades en av gångerna, så fan vet...

Björn Brändewall sa...

Nationsstolthet i Serbien? Näää! ;)