söndag, februari 12, 2012

Tidens gång

Om ett par veckor fyller jag år igen, och vid den tiden blir man lätt lite fundersam över tidens frammarsch. Idag vaknade jag exempelvis till nyheten att Whitney Houston, en av de riktigt stora artisterna under min uppväxt, dog i natt. Jag var aldrig jättefan av Whitney, men jag gillar fler av hennes låtar och hon har liksom alltid varit där. Man blir lite vemodig när delar av kulturlivet som definierade tiden man växte upp bara försvinner utan förvarning.

För att spä på ångesten lite så var jag igår inne och kollade på Google Maps, specifikt i området där jag växte upp. Det var visserligen 16 år sen jag bodde där, men förändringarna är kraftiga. Den mest uppenbara var att Holiday Inn-hotellet nerför vägen, dit jag ofta gick och spelade arkadspel eller simmade i simbassängen (som man egentligen inte fick om man inte bodde på hotellet, men vi gjorde det ändå) numera är ett tomt öppet fält. Inte ens parkeringen är kvar. Det som jag dock kunde konstatera var sig likt var Cumberland Farms-macken där jag köpt mycket godis och många liter läsk. Lite tröst i alla fall.

Nä, nog med deppet. Snart fyller jag år som sagt, och då ska man helst blicka framåt mot nya spännande saker och kuligheter.

1 kommentar:

Brorsan sa...

Superhäftigt att se gamla North Beach från marknivån... Visste inte ens att det gick. Lite sorgligt bara. Lyckades även hitta området kring Emerald Lakes i Stuart.

Grattis på födelsedagen!! Något litet kommer snart med posten... :-)